خبر فوری | خبرهای سری | اخبار مناظرات

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

خبر فوری | خبرهای سری | اخبار مناظرات

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

بایگانی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شما میتوانید اسکریپت  های مورد نظر خبری یا اسکریپت برای قیمت های به روز را از سایت اول خبر  بگیرید
این سایت تشکیل شده از اسکریپت هایی برای  خبر داغ ،خبر روز،خبر ورزشی ، خبر سیاسی ، اخبار انتخابات 
و هر چیز که مد نظر دارید را از اسکریپت ساز خبر برای وبلاگ
و برای سایت یا وبلاگ خود  اسکریپت قیمت طلا  و یا هر چیزی
قیمت خودرو ، قیمت سکه ، قیمت مسکن ، قیمت ، اجاره مسکن ، رهن مسکن 


اسکریپت چیست ؟

اسکریپت یک برنامه یا کد نوشته شده با استفاده از یک زبان برنامه نویسی است که اجازه می دهد تا کنترل خاصی از یک یا بسیاری از نرم افزارها داشته باشید این زبان ها در اصل نمونه کوچک شده زبان های مادر خود هستند. تعدادی از فرامین و امکانات زبان های برنامه نویسی بزرگ در این زبان حذف شده اند مثلا امکان نوشتن یا پاک کردن فایلها برروی سیستم کاربر مانند زبان های برنامه نویسی وجود ندارد .برنامه های نوشته شده با ” زبان اسکریپت” معمولا بصورت فرمان و تفسیر است،که به همین دلیل در بسیاری از آنها به طور معمول سریعتر از برنامه های ایجاد شده با C , C++ ی باشد.

زبان اسکریپت معمولا به نحو خاص و قواعد است.علاوه بر این ، زبان های اسکریپت مبتنی بر متن هستند و بسیاری از پروژه های به صورت منبع باز هستند.این زبان بسیار محبوب و توسط بسیاری از جوامع بزرگ مورد حمایت قرار گرفته و برای ایجاد و مدیریت صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه دهندگان وب و مدیران سرور هم معمولا آنها را در پروژه های مربوط به وب استفاده می کنند.

برخی از زبان های برنامه نویسی تحت وب به همراه تعاریف آنها :

جاوا اسکریپت : این زبان ساختاری شبیه زبان C دارد و بیشتر برای ایجاد افکت بر روی کامپیوتر کاربر استفاده میشود .احتمالا تا کنون  سایت هایی را دیده اید که در آن کلمه خاصی دنبال ماوس حرکت می کند. این قبیل کد ها که فقط روی سیستم کاربر اجرا میشوند و نیازی به پردازش توسط سرور ندارند را کد های سمت کاربر یا کلاینت ساید میگویند. البته این زبان نیز قابلیت های استفاده به صورت server-side را داراست . در JavaScript اگر دستوری که با حروف کوچک است با حروف بزرگ بنویسید با Error در صفحات خود مواجه می شوید.

پرل : پرل زبان برنامه نویسی محبوب است که دارای ویژگی های پردازش متن استثنایی است. به عنوان یک محصول منبع باز است،پرل از 1000 ماژول و اسکریپت رایگان پشتیبانی شده است.

 PHP : زبان برنامه نویسی منبع باز است، به ویژه برای ایجاد صفحات وب پویا مناسب است. با توانایی خود را به راحتی در کد HTML جاسازی کرده و متصل به پایگاه های داده  MySQL و PostgreSQL، PHPP می شود و در حال حاضر پایه و اساس بسیاری از برنامه های کاربردی وب محبوب است.

Python : پایتون یک زبان برنامه نویسی است که بصورت قدرتمند و به نحو زیبا و شی گرا ارائه می شود که از ویژگی های خوب برای  برنامه نویسی است. پایتون  اجازه می دهد تا برنامه های مختلفی ایجاد  شود و با بسیاری از پلت فرم ها سازگاری دارد.

متغیر :  متغیرها معجزه هایی در برنامه نویسی کامپیوتر هستند، باعث توانمند سازی توسعه دهندگان در سرعت ایجاد برنامه های ساده و پیچیده می شوند. هر متغیر دارای یک نام و یک نوع داده است و نشان دهنده نوع متغیر و ارزش آن نسبت به دیگر متغییر ها است.

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

اشتغال‌زایی مهمترین اولویت دولت آینده

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی بالابودن نرخ بیکاری و تورم را از مهمترین مشکلات موجود در جامعه دانست و گفت: دولت آینده باید این مسائل را در اولویت خود قرار دهد تا مشکلات جامعه به طور ریشه‌ای رفع شود.

فرشید سیم بر در گفت وگو با میزان ،در خصوص مهمترین مشکلات اقتصادی که دولت آینده باید آن‌ها را اولویت قرار دهد اظهار کرد: مهمترین مساله اقتصادی که در دولت آینده باید به آن توجه ویژه شود موضوع تورم و کنترل آن است که سالیان سال، زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: تورم مانند موریانه‌ای است که تمام بخش‌های اقتصادی کشور را دربر می‌گیرد و در صورتی که کنترل نشود با فاجعه اقتصادی روبرو خواهیم شد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که دلایل مختلفی در ایجاد تورم دخیل است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ایجاد تورم به این خاطر است که مسولین بدون توجه به بودجه کشور وعده و وعیدهایی می‌دهند که درآمد کشور پاسخگو آن نیست و این امر در بالا رفتن تورم تاثیر بسزایی دارد.

سیمبر افزود: مسولین در راستای عمل کردن به وعدههای خود مجبور به چاپ بیشتر اسکناس و افزایش نقدینگی می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم شوند.
 
وی افزود: درحال حاضر از سالیان گذشته بیش از ۵۰ هزار طرح ملی و استانی نیمه تمام وجود دارد که وجود این طرح‌های به اتمام نرسیده خود عاملی برای ایجاد تورم است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم ارزش پول کشور را تاحد زیادی کاهش داده خاطرنشان کرد: بالارفتن نرخ تورم، ارزش پول رایج کشور را نسبت به ارز دیگر کشور‌ها کاهش داده که از بازتاب‌های افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر است.

سیم‌بر یکی دیگر از مشکلات مهم کشور که باید در دولت آینده اولویت قرار گیرد را اشتغال جوانان اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه نرخ رشد جمعیت بالا بوده و و طرحهای اقتصادی بسیاری هنوز به ثمر نرسیده، نرخ بیکاری در کشور بالا بوده و این امر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی افزود: موضوع بیکاری مشکلات روانی بسیاری برای جوانان ایجاد میکند که درصورت توجه نشدن به آن مسلما فاجعه بار است.

این کارشناس اقتصادی نرخ ۱۲ درصد بیکاری اعلام شده را مطابق با واقیعت ندانست وگفت: نرخ بیکاری در کشور باتوجه به مشاغل کاذبی تعیین میشود که افراد در برخی موارد بدون امنیت شغلی به آن مشغول هستند.

سیم‌بر در ادامه خاطرنشان کرد: دولت آینده با ایجاد شغل باید از افراد در ازای درآمد بالا، مالیات بر سرمایه، مالیات بر سود، حقوق و مالیات برارزش افزوده دریافت کند و از این طریق درآمد دولت را بالا ببرد.

وی در انتها گفت: باید از صنایع تولیدی به صورت جدی حمایت شود و بازارهای بین المللی برای افراد در جهت صادرات محصولات باز شود و از قاچاق کالا و ورود اجناس لوکس به کشور جلوگیری شود تا تولیدکننده انگیزه‌ای برای تولید محصول و عرضه آن داشته باشد.

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

اهداف و دستاوردهای سفر یک‌روزه ظریف به افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف و دستاوردهای سفر یک‌روزه وزیر امور خارجه به افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای سفر یک‌روزه وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان گفت:

«سفر امروز آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه به افغانستان که به‌دعوت رسمی دولت آن کشور صورت پذیرفت، سفری بسیار فشرده و به‌لحاظ محتوایی از کیفیت و موفقیت بسیاری برخوردار بود».

وی با اشاره به اینکه سفر امروز وزیر امور خارجه در مقایسه با سفرهای قبلی وی، یک رکورد جدید به حساب می‌آید، بیان کرد: «ایشان در این سفر با تعداد بسیاری از مقامات عالی‌رتبه کشور دوست و همسایه افغانستان دیدار و مذاکره کردند، به‌عبارتی ایشان و هیئت همراه از ساعت 9 بامداد تا حدود 3 بعد از ظهر با وزیر امور خارجه آقای صلاح‌الدین ربانی، ریاست جمهوری آقای اشرف غنی، حنیف اتمر دبیر شورای امنیت ملی، آقای دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و همچنین با آقای حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان دیدار کرده و مذاکرات ثمربخشی داشتند».

قاسمی گفت: «در ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری، رئیس اجرایی دولت و وزیر امور خارجه، یکی از معاونان رئیس جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و چند تن دیگر از وزرا و مقامات افغانستان حضور داشتند که می‌توان گفت چنین دیدار و نشستی عمدتاً و اصولاً در مناسبات کشورها کم‌نظیر یا بی‌سابقه محسوب می‌شود. این دیدارها گویای اهمیت روابط دو کشور و اهتمامی است که دولت افغانستان برای سفر وزیر امور خارجه ایران قایل شده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف این سفر هم اظهار داشت: «از مدتها پیش مقامات دو کشور در تماس‌ها و رایزنی‌های متعدد تلاش‌هایی را برای تدوین یک چارچوب مشخص جهت تحکیم روابط راهبردی مورد پیگیری قرار داده بودند».

به‌گفته وی، در این چارچوب موضوعاتی مانند همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور، مسائل امنیتی، مرزی، مبارزه با مواد مخدر، منابع طبیعی، بحث مهاجرین افغانستان و محیط زیست از سوی طرفین مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان دو کشور قرار گرفت و پیش‌نویس‌هایی برای تدوین اصول حاکم بر موضوعات مورد علاقه دو طرف برای همکاری‌های درازمدت و راهبردی تهیه و تدوین شد.

قاسمی افزود: «در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان و سایر مقامات افغانی موافقت شد که برای عملیاتی شدن توافقات پیرامون این موضوعات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد تا بتوان مجموعه مسائل و موضوعات مورد نیاز روابط دو ملت و کشور را در چارچوب یک توافق جامع بلندمدت نهایی کرد، همچنین مقرر شد این سند و تمامی همکاری‌های مورد اشاره در یک بررسی کارشناسانه در یک زمان‌بندی مشخص برای اجرای هر کدام از این همکاری‌ها تعیین و مورد توافق قرار گیرد».

وی افزود: «در این چارچوب پنج کمیته تخصصی تشکیل خواهد شد که بتواند تمامی موضوعات مورد نظر را در یک تقسیم‌بندی مشخص برای پیگیری‌های اولیه و اصول تفاهم مورد توجه قرار دهد. به‌طور مثال، یکی از کمیته‌ها، کمیته‌ای است که موضوعات امنیتی شامل مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، افراط‌گرایی و مسائل مرزی را مدنظر قرار خواهد داد».

قاسمی خاطرنشان کرد: «همکاری‌های سیاسی که بتواند تأمین‌کننده منافع متقابل دو کشور در تلاش برای ایجاد صلح و امنیت منطقه باشد نیز یکی دیگر از کمیته‌ها خواهد بود».

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: «در چارچوب همکاری‌های اقتصادی، مباحث مربوط به ترانزیت و خط ارتباطی چابهار تا افغانستان نیز از دیگر موضوعاتی است که تفاهمات کلی و اولیه برای تنظیم مقدمات اجرایی شدن این تفاهم مورد توجه دو طرف قرار داشت. با توجه به موقعیت جغرافیایی افغانستان به‌عنوان کشوری محاط در خشکی که برای توسعه و گسترش توانمندی‌های اقتصادی خود به راه‌های جاده‌ای و دریایی ایران نیازمند بوده و ایران نیز همواره خواهان افغانستان به‌عنوان کشوری باثبات و توسعه‌یافته است. از سوی دیگر، ایران دارای توانایی در ارائه بسیاری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فنی و مهندسی به افغانستان می‌باشد، این موضوعات نیز در چارچوب کمیته همکاری‌های اقتصادی دو کشور از اهمیت والایی برخوردار است».

وی تصریح کرد: «از دیگر موضوعات مهم دو کشور مسائل زیست‌محیطی و همچنین بحث آب است که طرف ایرانی امیدوار است موضوعات مورد مذاکره در این خصوص در دیدارهای امروز بتواند ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده مورد تفاهم نهایی دو کشور قرار گیرد».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: «سفر امروز دکتر ظریف به افغانستان و استقبال برادرانه و گرم مقامات آن کشور نشان داد ایران و افغانستان در سایه روابط مودت‌آمیز و دوستانه دو کشور و به‌خصوص با توجه به زمینه‌های فراوان و مشترک خود می‌توانند بیش از پیش در تعمیق و توسعه مناسبات فی‌مابین، که تأثیر بسزایی در صلح، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت، کمک کنند».

انتهای پیام/.*

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

اسنپ چت تصویری


‏Snapchat برنامه ای برای لذت بردن سریع و سرگرم کننده از مکالمات تلفن همراه می باشد که سابق برای سیستم عامل IOS عرضه شده بود و هم اکنون برای اندروید در دسترس شماست ! با این اپلیکیشن جذاب یک عکس یا فیلم بگیرید، یک عنوان اضافه کنید، و آن را برای یک دوست ارسال کنید. آنها آن را مشاهده می کنند، می خندند و سپس آن Snap از صفحه نمایش ناپدید می شود (و از گوشی شخص پاک می شود) – مگر اینکه آن ها از صفحه خود اسکرین شات بگیرند!
با استفاده از این برنامه، کاربران می توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایند. پس از آن می توانند آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً “Snaps” نامیده می شوند. کاربران می توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می شوند.
شما همچنین می توانید با یک لمس، یک Snap برای اشتراک گذاشتن روز خود به موضوع تان اضافه کنید.
بهترین مکالمات هنگامی اتفاق می افتد که هر دو دوست حاضر باشند. اگر هر دو نفر حاضر باشید، می توانید برای اشتراک زنده ویدئو و چت چهره به چهره، دکمه برنامه را فشار داده و نگه دارید و از یک چت ویدئویی کاملاً زنده لذت ببرید !

اسنپ چت | نحوه کار با اسنپ چت | نحوه نصب انپ چت | دانلود اسنپ چت

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰


بازسازی یکی از معروفترین سکانس های تاریخ سینما توسط فردوسی پور و منصوریان

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

علیرضا زاکانی


به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در جمع حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب در شهرستان  گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار و متعدد کشور در نقاط مختلف جغرافیایی، اظهار کرد: متأسفانه این ظرفیت‌ها چند سالی است مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است و بی‌توجهی به قدرت و توان مردم در عملکرد برخی موج می‌زند.

وی با بیان این بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی به گذشته خود افتخار می‌کنیم اما از جایگاه فعلی راضی نیستیم، افزود: ما در حال حاضر باید شرایط بسیار بهتری را تجربه می‌کردیم و در نقطه‎ای بسیار جلوتر از این قرار می‌گرفتیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گره کار در کشورمان این است که عده‌ای در رأس قدرت قرار گرفته‌اند که پیوستگی‌هایی با کانون ثروت دارند، خاطرنشان کرد: پیوستگی کانون‌های قدرت و ثروت در کشور موجب غفلت از توانمندی‌ها و تنبلی و بی‌دغدغه بودن برای برخی مسؤولان شده است.

زاکانی با اشاره به اینکه برخی عملکردها در مجموعه مدیران دولتی این‌گونه نشان می‌دهد که انگار قرار نیست همه مردم و تمام 80 میلیون نفر ایرانی از مواهب خدادادی و ثروت‌های ملی بهره‌مند شوند، ادامه داد: برخی در کشور برای خود کلونی‌ها و پیوستگی‌هایی ایجاد کرده‌اند که نمی‌گذارد مردم از منافع ملی سهمی ببرند و همه منافع و مواهب کشور به جیب و کیسه برخی معدود در بدنه قدرت و اطرافیان و نزدیکان آنها واصل می‌شود.

وی با انتقاد از بی‌حوصلگی و بی‌توجهی برخی مسؤولان دولتی نسبت به نیازهای مردم، تصریح کرد: برخی مسؤولان برخی می‌خواهد در کشور اتفاق مهمی بیفتد و نیاز به دقت و فرصت برای کار کارشناسی است می‌گویند وقتی نداریم و وقتی قرار است پروژه‌ای برای بهره‌مندی مردم محروم اجرایی شود و نه برخی از نزدیکان و وابستگان به کانون‌های ثروت می‌گویند اعتبار و هزینه‌ای برای پرداخت در این امور نداریم.

رئیس سابق کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهای عوام‌فریبانه برخی مسؤولان، گفت: این روزها برخی یاد گرفته‌اند که با اقوام و مذاهب برخورد تبلیغاتی کنند و در هر منطقه‌ای از جمله کردستان، بلوچستان و ترکمن صحرا که می‌روند با رفتارهای تبلیغاتی به جای رسیدگی به مردم وعده‌های توخالی دهند.

زاکانی با انتقاد از معاون اول رئیس جمهور در برگزاری مناظره اخیر انتخاباتی، گفت: آقای جهانگیری چند سال است که به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد منصوب شده و باید گزارش بدهد که در قابل مبارزه با فساد چه عملکردی داشته و باید پاسخگو باشد به عنوان مسؤول ارشد مبارزه با فساد چه برخوردی با برادر خود کرده است؟

وی در پایان متذکر شد: سؤال ما از معاون اول رئیس جمهور این است که چگونه برادر وی با مقدار اعتبار اندکی صاحب بانک گردشگری می‌شود درحالی‌ که مردم برای یک وام دو تا 3 میلیونی باید مراحل بسیار سختی را طی کرده و تازه باز هم تنها برخی از آنها موفق به دریافت وام می‌شوند.

نشر خبر 

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰
  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

خبر امروز
اگر جزو افرادی هستید که مدت‌هاست منتظر محصولی مانند یک اسپیکرهوشمند از طرف شرکت اپل هستید، به احتمال قوی زیاد منتظر نمی‌مانید. یکی از تحلیل‌گران موسسه KGI، آقای مینگ چی کو اعلام کرده است که اپل به زودی بلندگوی هوشمند خود را همراه با دستیار سیری را تحت عنوان "اولین محصول مربوط به تکنولوژی هوش مصنوعی در خانه" معرفی خواهد کرد. به گفته چی کو، اپل این بلندگوی هوشمند را در کنفرانس بین المللی برنامه نویسان در اواسط خرداد ماه معرفی خواهد کرد.

بلندگوی هوشمند اپل قطعا به عنوان رقیبی برای آمازون اکو وارد صحنه می‌شود. این بلندگو مجهز به پردازنده‌ای قوی ( نظیر A8 و A9 در نسل قبلی آیفون) است و از کیفیت صدای فوق العاده‌ای بهره برده است. این بلندگو مانند هر محصول دیگر اپل، با دیگر دستگاه‌های این شرکت سازگار است.

تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که احتمالا برای عرضه این محصول باید مدتی منتظر بمانید. آقای کو معتقد است که این بلندگوی هوشمند، نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود که از ماه تیر شروع می‌شود اما طبق پیش‌بینی‌ها، احتمالا عرضه این محصول تا پاییز به تعویق بیفتد.

اگر اپل بخواهد برنامه نویسان با بلندگوی هوشمندش بیشتر آشنا باشند- مانند آمازون اکو که قابلیت اضافه کردن مهارت‌های مختلف توسط برنامه‌نویسان را دارد- می‌بایست چند ماه قبل از عرضه رسمی به بازار، آن را به مردم معرفی کند. از آنجاییکه آمازون قرار نیست یک جا بنشیند تا رقیب میدان را به دست بگیرد، اپل برای انتخاب زمان معرفی و عرضه بلندگوی خود تحت فشار است. طبق خبرها، آمازون قرار است به زودی اکوی محبوب خود را همراه با صفحه لمسی عرضه کند.از طرف دیگر، با وجود اینکه گوگل هوم نیز رقیب چندان بزرگی برای آمازون محسوب نمی‌شود اما قابلیت‌های رو به رشد فراوانی دارد.

اپل برای ورود به این بازار با رقبای بزرگی روبرو است و اگر می‌خواهد که مشتریان جدیدی به غیر از کاربران وفادار کنونی خود پیدا کند، بهتر است قدرتمند به میدان پا بگذارد.

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

نشر خبر 

سایه سنگین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در بازار مسکن خود را به شکل نزول ۵/ ۸ درصدی در حجم معاملات خرید آپارتمان طی فروردین ۹۶ نسبت به فروردین سال گذشته نشان داد.
بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت تحولات بازار مسکن شهر تهران در اولین ماه سال ۹۶، در حالی افت ۵/ ۸ درصدی حجم معاملات خرید و فروش ملک در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ۹۵ را اعلام کرده است که حجم معاملات خرید مسکن در فروردین ماه ۹۶ نسبت به ماه قبل-اسفند ۹۵- با ریزش ۵۶ درصدی مواجه شده است.

به گزارش نامه نیوز، فروردین امسال، درحالی حجم معاملات خرید مسکن به 5384 فقره واحد مسکونی رسید که این میزان در فروردین سال گذشته 5886 فقره واحد مسکونی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، بازار معاملات خرید ‌و فروش مسکن در حالی تحت تاثیر در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان یک عامل بیرونی با اثرگذاری مقطعی، در فروردین ماه با سکته 5/ 8 درصدی رو‌به‌رو شده که این سکته نقطه‌ای(فروردین 96 نسبت به فروردین 95) به همراه ریزش ماهانه 56 درصدی حجم معاملات، به معنای انتظار هر دو سمت عرضه و تقاضای مسکن به خصوص متقاضیان خرید آپارتمان برای روشن شدن چشم‌انداز پیش روی بازار ملک تحت تاثیر اعلام نتیجه انتخابات است.

حجم معاملات خرید و فروش مسکن درحالی در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته-ماه قبل-با ریزش ماهانه 56 درصدی همراه شده است که تغییرات ماهانه حجم معاملات مسکن در فروردین سال گذشته نسبت به اسفند 94، با یک واحد درصد اختلاف، افت 55 درصدی داشته است.

این در حالی است که سال گذشته با رشد 20 درصدی حجم معاملات خرید مسکن در فروردین ماه نسبت به فروردین 94، عملا پیش‌رونق مسکن خود را از اولین ماه سال نشان داد.هر چند ممکن است ریزش ماهانه 56 درصدی و سکته نقطه‌ای 5/ 8 درصدی حجم معاملات مسکن در فروردین ماه 96 این تصور را ایجاد کند که بازار در حال عقبگرد به سمت رکود است اما کارشناسان معتقدند، هم اکنون بازار معاملات مسکن تحت تاثیر یک عامل بیرونی با اثرگذاری مقطعی یعنی انتخابات ریاست جمهوری در حالت انتظار موقتی به سر می‌برد و اعلام قطعی مبنی بر تغییر رفتار و چرخش بازار مسکن از پیش‌رونق به سمت رکود، نیازمند تکرار وضعیت بازار مسکن فروردین ماه دست کم طی دو تا سه ماه متوالی است.

این در حالی است که در نظرسنجی که پنج شنبه گذشته در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد واسطه‌های ملکی بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران نیز از اثرگذاری مقطعی انتخابات ریاست جمهوری قبل و بعد از برگزاری انتخابات بر رفتار هر دو سمت عرضه و تقاضای ملک خبر دادند؛ مشاوران املاک شهر تهران در این نظرسنجی اعلام کردند انتظار می‌رود حتی بازار مسکن تا یک فصل پس از برگزاری انتخابات هم در رکود مقطعی به سر ببرد؛ این وضعیت ناشی از انتظار موقتی هر دو سمت بازار مسکن برای روشن شدن سیاست‌ها و وضعیت اقتصاد کشور ناشی از انتخاب رئیس‌جمهور است.

بانک مرکزی همچنین در این گزارش اعلام کرده است: متوسط قیمت خرید ‌و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران طی فروردین ماه امسال، 4 میلیون و370 هزار تومان بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 3/ 4 درصد کاهش و 6/ 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.میانگین قیمت هرمترمربع آپارتمان در فروردین ماه 96 معادل میانگین قیمت هر مترمربع مسکن طی سال 95 است.

با این حال، با توجه به کاهش چشمگیر حجم معاملات مسکن در فروردین ماه که اولا ناشی از نیمه تعطیل بودن بازار مسکن در فروردین ماه و ثانیا تحت تاثیر در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری است، کارشناسان مسکن معتقدند میانگین قیمت اعلام شده برای هر مترمربع مسکن در فروردین ماه در هرکدام از مناطق شهر تهران منعکس‌کننده وضعیت واقعی قیمت مسکن در همه محلات این مناطق نیست و نباید مبنا و معیار قطعی تعیین قیمت از سوی فروشندگان و فعالان بازار ملک قرار بگیرد.

کاهش قابل توجه حجم معاملات مسکن در فروردین ماه در بسیاری موارد موجب شده میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در هریک از مناطق شهر تهران از پوشش کامل قیمت مسکن در همه محلات آن منطقه به دست نیامده باشد و بعضا میانگین قیمت فروش ملک در مناطق گران‌تر یا واحدهای مرغوب‌تر باشد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، در فروردین ماه سال 96 واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 7/ 45 درصدی بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند؛ این سهم در مقایسه با فروردین ماه سال قبل 6/ 6 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالاتر افزوده شده است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام‌شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین ماه سال 96 حاکی از آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه 5 با سهم 5/ 16 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق 4 و2 به ترتیب با سهم 1/ 10 و 2/ 9 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در فروردین ماه سال 96 نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع معادل 2/ 15 درصد اختصاص داشته است.

همچنین در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش 150 تا 200 میلیون تومان با اختصاص سهم 3/ 13 درصدی بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. بررسی تحولات بازار اجاره مسکن در فروردین ماه سال 96 نیز موید تغییر متناسب اجاره‌بها با نرخ تورم در این دوره است؛ به‌طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1/ 11 و 2/ 9 درصد رشد نشان می‌دهد.

  • avvalkhabar akbari
  • ۰
  • ۰

آخرین قیمت‌ها از بازار سکه و ارز جدول

آخرین قیمت‌ها از بازار سکه و ارز/جدول
در بازار امروز (دوشنبه) سکه تمام طرح جدید با کاهش اندک قیمت نسبت به دیروز یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان فروخته می شود و دلار آمریکا نیز ۳۷۷۲ تومان قیمت دارد.

به گزارش سایت خبری رازق؛

هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱۷ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۷۳ و ۲۵۷ هزار تومان قیمت دارد که روند نزولی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

هراونس طلا نیز برای معاملات در بازارهای جهانی ۱۲۶۲ دلار داد و ستد می‌شود.

همچنین در بازار ارز، یورو ۴۱۶۸ تومان، پوند انگلستان ۴۸۸۵ تومان و لیر ترکیه ۱۰۶۸ تومان قیمت دارد. دلار مبادله‌ای نیز در بازار امروز ۳۲۴۴ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوسانی بوده و ثابت نیست و جدول زیر بر اساس آخرین قیمت‌ها تا لحظه مخابره گزارش تکمیل شده‌ است.

نوع طلا قیمت
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۷ هزار و ۴۰۷ تومان
مثقال طلا ۵۰۸ هزا رتومان
اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۶۲ دلار
نوع سکه
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۹ هزار تومان
نیم سکه ۶۷۳ هزار تومان
ربع سکه ۳۷۵ هزار تومان
سکه گرمی ۲۵۷ هزار تومان
نوع ارز
دلار آمریکا ۳۷۷۲ تومان
یورو ۴۱۶۸ تومان
پوند انگلستان ۴۸۸۵ تومان
لیر ترکیه ۱۰۶۸ تومان
یوان چین ۵۷۳ تومان
درهم امارات ۱۰۳۷ تومان

انتهای پیام/ز

  • avvalkhabar akbari