خبر فوری | خبرهای سری | اخبار مناظرات

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

خبر فوری | خبرهای سری | اخبار مناظرات

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

اخبار روز و فوری را در اول خبر بخوانید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اشتغال‌زایی مهمترین اولویت دولت آینده

خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی بالابودن نرخ بیکاری و تورم را از مهمترین مشکلات موجود در جامعه دانست و گفت: دولت آینده باید این مسائل را در اولویت خود قرار دهد تا مشکلات جامعه به طور ریشه‌ای رفع شود.

فرشید سیم بر در گفت وگو با میزان ،در خصوص مهمترین مشکلات اقتصادی که دولت آینده باید آن‌ها را اولویت قرار دهد اظهار کرد: مهمترین مساله اقتصادی که در دولت آینده باید به آن توجه ویژه شود موضوع تورم و کنترل آن است که سالیان سال، زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: تورم مانند موریانه‌ای است که تمام بخش‌های اقتصادی کشور را دربر می‌گیرد و در صورتی که کنترل نشود با فاجعه اقتصادی روبرو خواهیم شد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که دلایل مختلفی در ایجاد تورم دخیل است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ایجاد تورم به این خاطر است که مسولین بدون توجه به بودجه کشور وعده و وعیدهایی می‌دهند که درآمد کشور پاسخگو آن نیست و این امر در بالا رفتن تورم تاثیر بسزایی دارد.

سیمبر افزود: مسولین در راستای عمل کردن به وعدههای خود مجبور به چاپ بیشتر اسکناس و افزایش نقدینگی می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم شوند.
 
وی افزود: درحال حاضر از سالیان گذشته بیش از ۵۰ هزار طرح ملی و استانی نیمه تمام وجود دارد که وجود این طرح‌های به اتمام نرسیده خود عاملی برای ایجاد تورم است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم ارزش پول کشور را تاحد زیادی کاهش داده خاطرنشان کرد: بالارفتن نرخ تورم، ارزش پول رایج کشور را نسبت به ارز دیگر کشور‌ها کاهش داده که از بازتاب‌های افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر است.

سیم‌بر یکی دیگر از مشکلات مهم کشور که باید در دولت آینده اولویت قرار گیرد را اشتغال جوانان اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه نرخ رشد جمعیت بالا بوده و و طرحهای اقتصادی بسیاری هنوز به ثمر نرسیده، نرخ بیکاری در کشور بالا بوده و این امر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی افزود: موضوع بیکاری مشکلات روانی بسیاری برای جوانان ایجاد میکند که درصورت توجه نشدن به آن مسلما فاجعه بار است.

این کارشناس اقتصادی نرخ ۱۲ درصد بیکاری اعلام شده را مطابق با واقیعت ندانست وگفت: نرخ بیکاری در کشور باتوجه به مشاغل کاذبی تعیین میشود که افراد در برخی موارد بدون امنیت شغلی به آن مشغول هستند.

سیم‌بر در ادامه خاطرنشان کرد: دولت آینده با ایجاد شغل باید از افراد در ازای درآمد بالا، مالیات بر سرمایه، مالیات بر سود، حقوق و مالیات برارزش افزوده دریافت کند و از این طریق درآمد دولت را بالا ببرد.

وی در انتها گفت: باید از صنایع تولیدی به صورت جدی حمایت شود و بازارهای بین المللی برای افراد در جهت صادرات محصولات باز شود و از قاچاق کالا و ورود اجناس لوکس به کشور جلوگیری شود تا تولیدکننده انگیزه‌ای برای تولید محصول و عرضه آن داشته باشد.

  • ۹۶/۰۲/۱۸
  • avvalkhabar akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی